7 faldgruber for at bruge E-mail til at sælge

7 faldgruber for at bruge E-mail til at sælge

Du sender e-mails til perspektiver i stedet for at kalde dem?

Er e-mail din sælgende medium valg, fordi det kan du undgå den afvisning, som du frygter når du laver rigtig koldt opkald?

Skal du vente og vente på retur-e-mails fra perspektiver, der vil give dig grønt lys til at flytte den salgsproces frem?

Trist, men sandt, disse dage de fleste mennesker, der sælger for et levende bruger 80% af deres tid på at forsøge at kommunikere med kundeemner via e-mail i stedet for faktisk afhente telefonen og taler med dem. Er du en af disse mennesker? Hvis ja, er du ikke alene… men forstår du, hvorfor du har slået e-mail i stedet for personlig kontakt? Jeg tror der er 2 core årsager, der ligger til grund for denne uheldige tendens:

Frygt for afvisning. Den ren og skær negative kraft foregribe afvisning gør folk henvende sig til e-mail for at generere nye udsigten relationer, fordi det gør ondt mindre for at ikke få et svar end at høre det verbale “nej.”

At få blokeret af gatekeepere og voicemail. Når sælgere ikke ved hvordan man kan bryde gennem barriererne af gatekeepere og voicemail, de begynder at tænke, “Glem det – det er ikke værd at den indtrådte forværring, og det tager for meget energi. Jeg vil bare e-mail i stedet. ”

Men når du forsøger at bruge e-mail til at tilbyde dit produkt eller din service til en person, der ikke kender dig, du ikke kan muligvis oprette den naturlige dialog mellem to mennesker, der giver mulighed for tillidsniveau at nå det niveau, der er nødvendige for et sundt, langsigtet forhold.

Vi alle ved, hvor meget alle hader e-mail-spam, men selv så mange sælgere stadig sender indledende e-mails til beslutningstagere. De føler, at fordi de er fra en troværdig organisation, de ikke vil være forbundet med det negative billede af et spam solicitor.

Men disse indledende e-mails indeholder typisk de traditionelle tre-del salgstale–indførelse, en mini præsentation om produkter og tjenester, der tilbydes og en opfordring til handling – og denne traditionelle sælgende tilgang fortæller straks modtageren af e-mailen, at dit eneste mål er at sælge dit produkt eller service, så du kan nå dine mål, og ikke deres.

Hvis du stadig bruger e-mail til at sælge, holde øje med disse 7 faldgruber:

Undgå salgstaler. Hvis du føler, du skal bruge e-mail til at starte et nyt forhold, gøre din meddelelse om spørgsmål og problemer, som du mener dine kundeemner er at have, men siger ikke noget for at angive, at du antager, at begge af jer er en match.

Stop tro, at e-mail er den bedste måde at komme til beslutningstagere. Traditionelle sælger er blevet så ineffektiv, at sælgere har løbe tør for muligheder for at oprette samtale, både telefonisk og personligt. Det er dog bedst at se e-mail som en backup løsning kun, ikke som en måde at skabe nye relationer. Prøv at bruge det primært til at sende oplysninger og dokumenter, efter at du har udviklet et forhold til en udsigt.

Fjerne dit firmanavn fra emnelinjen. Når du sætter din virksomhed og løsning første gang, opretter du det indtryk, at du ikke kan vente med at give en præsentation om dine produkter og tjenester. Din emnelinjen bør være en ydmyg henvisning til problemer, du muligvis hjælpe udsigter løse.

Stop conditioning dine kundeemner til at skjule bag e-mail. Når du e-mail udsigter, er det let for dem at undgå du ved ikke at reagere. Også, de vænne sig til aldrig afhente telefonen og have en samtale med dig- og de måske ønsker at undgå dig fordi de er bange for, at hvis de viser interesse i, hvad du har at tilbyde, vil du prøve at lukke dem. Dette skaber salgspres–roden af alle sælger elendighed. Denne unddragelse bliver en ond cirkel. Hvis du lærer at oprette pres-gratis samtaler, finder du, at du vil begynde at få telefonopkald fra perspektiver, der ikke er bange for at ringe til dig.

Undgå at bruge e-mail som en krykke til håndtering af sticky salg situationer. Udsigterne ikke ringer du tilbage? Mange sælgere, der kalder mig for coaching spørge, hvordan de kan få sig selv ud af klistret situationer med udsigterne– men de e-mails, de har sendt har allerede udløst disse udsigter for at trække sig tilbage. Det er svært at komme med den rigtige blødgørende sprog i en e-mail, vil genåbne en samtale med en udsigt, der har besluttet at lukke kommunikation – direkte, fra person til person telefonopkald eller møder er meget lettere og mere menneskelige.

Undgå at bruge ‘Jeg’ og ‘vi’. Når du starter en indledende e-mail med ‘I’ eller ‘vi’, du straks give indtryk af, at du kun interesserer sælge din løsning, snarere end at være åben til en samtale, der kan eller ikke må føre til en gensidigt fordelagtig match mellem hvad du har at tilbyde og de spørgsmål, din udsigt kan forsøge at løse. Hvis du kan ændre dit salg sprog til en naturlig samtale, vil din udsigt være mindre tilbøjelige til at stereotype din meddelelse som en spam opfordring.

Endelig…

Hvis du kan stoppe med at bruge e-mail sælger helt. Der er en måde at forny din tillid og fjerne din modvilje mod at afhente telefonen og har behagelige samtaler med potentielle udsigter. Lære en helt ny måde at arbejde med dørvogtere, der vil få dig forbi voicemail og til din beslutningstagere uden afvisning og frustration, der er uundgåelige med traditionelle selling metoder.

Af alle disse grunde, bør du tænke på e-mail som din sidste udvej. Hvis du kan lære at afhente telefonen uden frygt, starte en tillidsfuld samtale hos en gatekeeper, lære at gå ud over talebeskeder, og find din beslutningstagere, du vil slutte sig til tusindvis af mennesker, der har gjort Unlock The Game™ gennembruddet den mest naturlige og effektive måde til at skabe mersalg.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *