Den Interviewable CV

Den Interviewable CV

Det er rygter om at det eneste ord William Shakespeare skrev pÃ¥ sin CV var “RÃ¥dighed.” Vi vil sandsynligvis aldrig vide, hvis det er sandt. Men det rejser et interessant spørgsmÃ¥l. Hvor meget er for meget og hvor meget er for lidt, nÃ¥r der beskæftiger sig med CV kopi?
Cv’et er en afgørende brik til enhver jobsøgning. Som virksomheder kæmper for at finde den ideelle kandidat, de bruger cv’et til skærmen kandidater. Gjort rigtigt, et cv bygger en øjeblikkelig forbindelse med læseren og hjælper med at styre løbet af interviewet i din favør. Hvis du indsende et CV, der pirrer nysgerrigheden hos læseren, vil han eller hun sandsynligvis stille spørgsmÃ¥l baseret pÃ¥ oplysningerne pÃ¥ CV pÃ¥berÃ¥be sig en færdigpakket spørgeskema. Det er, hvordan du ved, du har en “interviewable” CV, da det hjælper i udformningen af løbet af interviewet.
Udfordringen er, hvordan skaber man en “interviewable” CV, som ikke er kedelig eller sterilt? Hvordan kan man skrive et CV, der motiverer læseren til at give dig et opkald?
Skrive med arbejdsgiveren i tankerne
Kaste den tro, at cv’et er om dig-fordi det ikke er. Selvom CV er din “historie”, bør midt i det fokusere pÃ¥ behovene hos arbejdsgiveren. NÃ¥r udvikle dit CV giver tanke til den person, der vil læse det. Hvad er hans eller hendes umiddelbare bekymringer? Hvordan vil du være i stand til at løse problemer, denne person?
Selvom det kan være vanskeligt at pin ned en virksomhed umiddelbare bekymringer før et interview, virkeligheden er, at organisationer rekruttere kandidater til en af følgende årsager: de har brug at erstatte en uproduktiv medarbejder, en top performer blev forfremmet eller venstre, eller en nye position er blevet oprettet. En personalekonsulent søger normalt en kandidat, som vil give visse resultater, som er en dygtig kommunikator og har en stærk arbejdsmoral. Hvis du er i stand til at målrette dit CV mod disse centrale områder, vil du uden tvivl indpasses i organisationens bekymringer.
Omhyggeligt vælge dine sætninger
Sætning startere og hensigtsmæssig brug af action ord alle afgøre, om CV er “interviewable.” Istedet for benytter forudsigelig sætninger, tænke pÃ¥ mÃ¥der at tilføje punch til dit CV. For eksempel, i stedet for ved hjælp af øget salg af 250%… Skriv leveret en 250% stigning i salget…; stedet for at bruge evnen til at effektivt… skrive demonstreret evnen til at effektivt…; og i stedet for at bruge færre omkostninger… skrive skÃ¥ret omkostninger.
NÃ¥r dit CV ikke “lyder” som alle de andre om at recruiter skrivebord, han eller hun vil tage varsel. Du vil blive husket, nÃ¥r dit CV bryder monotonien af den recruiter dag. Garanteret.
Har en konsekvent budskab
Prøv ikke at blive alt for alle mennesker. Hvis du er en administrerende direktør, ikke tilføje en sætning, der angiver, at du er villig til at være en Business Manager. Hvis du er en Sales Manager, viser ikke, at du er villig til at påtage sig en position som en kundeservice repræsentant. Får billedet? Bestemme, hvad du sælger (og på udkig efter) før du lægger én ord til papir.
Bestemme din store salgsargumenter
Selvom du kan dele den samme stilling med mange andre folk, er dine præstationer og hvordan du udfører dine opgaver hvad der adskiller dig fra de øvrige kvalificerede kandidater. Fokusere dit CV pÃ¥ ikke blot hvad du gjorde, men ogsÃ¥ hvor godt du gjorde det. Af design er hvad gør du “interviewable”, hvordan du markedsføre dine styrker pÃ¥ papir.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *